Sydvestjysk Fodbolddommerklub
  • Forside / Aktuelt
  • Oversigter
    • Seneste Generalforsamling
    • Kompetenceaftener
    • NYHEDER FRA PRÆTALENTGRUPPEN
      • PRETALENT SAMLING 25-05-23
      • PRETALENTSAMLING 17/4
      • Første pretalentsamling i 2023
      • Pretalent samling d. 25-05-22
      • Pretalent samling 27-04-22
      • Talent samling d. 23-03-22
      • SFDK TALENTER PÅ STUDIETUR TIL TOPKAMP FCM MOD FCK
      • Prætalentsamling d. 9/2
    • Følgesvenden
    • Indblik i en udvikling
    • Indstillingslisten / Indrangering
    • Højesteretten
  • Praktiske Info
    • Indbetaling til kassereren
    • Hvorfor være medlem af en dommerklub?
    • Bliv Fodbolddommer
    • Dommeruddannelsen
    • Færge refusion
    • DFU – Code of conduct
    • DBUNET
    • Dommertøj – Ny aftale
    • Skader på din person
    • Hjælp til Indberetning & ubehagelige situationer
    • Lyn & torden
  • Regler & love – FAQ
    • Løbe- og teoritest
    • Love og Regler – Fodboldloven
    • Indefodbold
    • DGI-kampe
      • Kontant afregning
    • Klubbens vedtægter
  • Kontakter
    • Bestyrelsen og udvalg
    • Dommerpåsætter
    • Depotbestillinger
    • Medlemmer
    • Udvikler
  • Stafetten
  • Events
    • Tilmeld dig til events
    • Tidligere arrangementer
    • Mine tilmeldinger
  • Manualer
    • Manualer til sfdk.dk
    • Manual til shopeasy.dk

Sepember 2017 – Marc Bannwart Thomsen

Aktuelt, forside, Stafetten | 30. september 2017 | 0
Sepember 2017 – Marc Bannwart Thomsen

Din Dommerkollega:

Marc Bannwart Thomsen, 18 år, Alslev

Hvor længe har du været dommer og hvorfor blev du dommer?:

Jeg fik dommerkortet i august 2015 og har været i gang siden. Tror ideen kom da min gode ven Frederik Svendsen vendte ideen med mig og vi besluttede at tage til Storvorde sammen og tage dommerkortet. Jeg havde selv stoppet med at spille fodbold et par år før, men har altid været interesseret i sporten og tænkte at det ville være fedt at komme i gang med fodbold igen, denne gang bare i en anden rolle.

Hvad er det bedste ved at være fodbolddommer – hvad motiverer dig og hvor ofte dømmer du?:

Jeg mener at det bedste ved at være fodbolddommer er oplevelserne man får, når man tager rundt til forskellige klubber. Lige meget hvilket niveau der bliver spillet på. Det at man er ude og møde en masse nye mennesker hver uge og en masse af sine dommerkollegaer er helt klart også en motivationsfaktor. Derudover så sætter jeg også individuelle mål for at presse mig selv og se hvor højt jeg kan nå med min dommergerning. Jeg dømmer ca. 2-3 kampe om ugen.

Hvilke oplevelser vil du fremhæve som specielt positive igennem din tid som dommer?:

Det er altid rart at få ros for det man laver og det man bruger sin fritid på. Når jeg efter en kamp selv føler at jeg har dømt en god kamp, og bagefter så får anerkendelse for min præstation, det betyder meget for mig og giver mig lidt ekstra tænding til de kommende kampe. Derudover nyder jeg virkeligt når vi når efterårssæsonen går på hæld og vi begynder på indendørstræning. Det at man kan nyde samværet med sine dommerkollegaer og nyde en øl efter træningen. Det at vi morer os med hinanden og alle der har været med til en træning er nok enige med mig i at vores dommerkollega Bjarke Bruun burde spille i Superligaen😉

Du er både dommer og liniedommer – hvad kendetegner den gode dommer og den gode liniedommer og samarbejdet imellem disse for dig?:

Den gode dommer skal have en god attitude og en god spilforståelse, samt leve op til de fysiske krav der bliver stillet. Samarbejdet mellem dommer og linjedommer, så er kommunikation helt klart det vigtigste. Når man har styr på kommunikationen, så sender det også et signal til spillerne og tilskuerne at man er tre der er ude sammen om opgaven.

Hvad laver du når du ikke dømmer fodbold?:

Altså når jeg ikke dømmer fodbold, så går jeg i 3.g på Varde Gymnasium, samt spiller lidt håndbold i min fritid.

Hvilke hold følger du i ind og udland og hvorfor?:

Det er næsten en skam at skrive det, men i Danmark følger jeg EFB. I udlandet har jeg altid haft en fidus for FC Barcelona grundet deres boldbesiddende spillestil.

Et klap på skulderen er altid rart at få – du har nu muligheden – hvem syntes du i dommerklubben skal have et anerkende klap på skulderen og hvorfor?:

Skulderklappet synes jeg skal gå til dem der sidder i bestyrelsen. Alle de arrangementer de planlægger som er med til at styrke det sociale i dommerklubben, det har betydet meget for mig i min tid som dommer.

Har du forslag til yderligere aktiviteter i dommerklubben?:

Jeg synes at de arrangementer vi har i dommerklubben lige nu fungerer rigtig godt, håber bare at flere vil bakke op til flere af disse faste arrangementer som f.eks. indendørstræningen.

Jeg sender stafetten videre til min dommerkollega fordi?: 

Jeg vil gerne sende stafetten videre til vores tidligere alderspræsidenten i boblergruppen Anders Rødgaard. Anders er en kollega som jeg lærte at kende igennem boblergruppen og han har altid været engageret og det er en fornøjelse når jeg er ude og vinke for ham.

 

Previous
Vintertræning 2017-2018
Next
informationsskrivelse fra DFU

Log Status

Forgot? 

Fødselsdag i dag

  • 29 år: Søren Lykke Thomsen
  • 60 år: Ljeskovica Vahdet
  • 0 år: Emil Langkilde

DFU


DF-U.DK

DBUnet.dk


DBUnet

Er du vores nye sponsor???


Sponsor er dette din næste reklame

Diadora – Køb dommertøj


Diadora
© 2014 Sydvestjysk Fodbolddommerklub